Huse i Fårrskogen

søndag 28. juli 2013

Flere fine feriedager.

Det er så herlig med ferie, spesielt når været er så bra. Nord Norge er nydelig å feriere i nå, og jeg angrer absolutt ikke på at jeg valgte ferien så sent. Min kjære og pappa har vært superflink på hyttetaket, første delen ble ferdig på rekordtid:-)
Nå er det siste delen av taket som står for tur, men det får vente litt.
Jeg og barna fikk oss en ettermiddag på fjellet, på hytta jeg brukte å tilbringe feriene mine sammen med besteforeldrene mine. Det er onkelen og tanten min som har den nå, så det er mange år siden jeg var der sist. Den ligger nydelig til langt oppe på fjellet, men det er fjellvei nesten frem, så det er ikke langt å gå. Vi grillet, solte oss og badet, ungene storkoste seg sammen med barna til søskenbarnet mitt, det var rett og slett herlig å være tilbake på hytten. Kjenner at jeg har savnet den masse:-)
Tegning til hytteboken:-)
Fin utsikt og god mat:-)
Herlig❤
Liten rast ved bilen på turen hjem:-)

onsdag 24. juli 2013

Herlig på ferie

Finværet kom som bestilt:-)
Vi har det supert på Rognan, været er strålende noe som gjør takjobben på hytten grei. Litt i varmeste laget, sier gubben;-) Han og pappa gjør en fantastisk jobb. Vi andre bedriver tiden med andre sysler som er mere tilpasset barna.
Vi har vært på topptur:-) Ikke så stor topp, men stor nok for oss.
Vi brukte tilsammen 2 timer på hele turen, og konkluderte med at den minste var sprekest. Vi hadde et svare strev med å følge farten til Natalie, og måtte flere ganger få henne til å vente på oss.
Vi har hatt bading og vannlek i hagen til mor og far.
Litt strandliv, med bading, soling og lek:-)
Herlige sommerdager. Måtte de vare så lenge at alt det sure regnværet er glemt, vi er brun og fin, og fullstappet av D-vitamin:-)

Ha en fin sommerkveld❤

søndag 21. juli 2013

Endelig ferie

På oss også. Jeg har hatt ferie fra onsdag, men gubben fikk ferie i går. Da hoppet vi i bilen og kjørte til Rognan. Nå håper vi bare finværet kommer.
Jeg har vært dårlig til å ta bilder i det siste, men litt har det blitt:-)
Sofia prøver fiskelykken:-)
Litt pølsegrilling.
Supert turvær.
Natalie koser seg med pølse:-)
Ha en fin dag videre.

mandag 15. juli 2013

Bursdagsjenta

I går var det endelig Natalie sin tur til å ha bursdag. Det kan fort bli lang venting når alle i familien har bursdag først😊
Søte snille Natalie var strålende fornøyd med dagen. Det ble både feiring med brus og kake, pakker og venner på besøk selv om "alle" er på ferie. føles litt sånn;-) Hun skal ha barnebursdag nærmere skolestart nå alle er kommet hjem.

Ellers har det skjedd andre store ting her i huset. Onsdagskvelden fant jeg ut at det var på tide Sofia sluttet med smokk. Siden sutten var det eneste hun tenkte på og maste om når hun ikke var i barnehagen, fant jeg ut at nok er nok. Hun var veldig enig med meg, og fant ut at hun ville sende smokkene til nissebarna. Suttene ble fin pakket i en syttepose, sammen med et brev til nissefar, også gikk vi opp til postkassa vår for å legge det der. Nissen bruker jo egen postgang, og vet alltid når det venter et brev til han;-)
Her skal hun putte dem i postkassen.
Tidlig neste morgen, iført pysj, måtte jeg kjøre henne opp i postkassen for å sjekke om nissen hadde hentet suttene i løpet av natten. Det hadde han selvsagt gjort, og i retur fikk Sofia ei Godnatt-bok:-)

I morgen starter jeg på sisteuka før FERIE, jippi.... Det beste er at den siste uka har bare tre arbeidsdager:-)
God natt.

torsdag 11. juli 2013

Lillebabyen vår....

Er vist ikke så liten lengre. Vi bestemte i kveld at hun skulle gi suttene sine til til nisseungene. Så vi pakket dem i sutteposen, skrev brev til nissen og puttet i, og gikk med dem opp i postkassen.
Ivrige jenter på tur opp til postkassen vår.
Sofia var så fornøyd da hun fikk legge dem oppi.
Jeg var veldig spent på hvordan dette ville gå, men det virker som at det har gått greit. Er litt spent på morgendagen:-)
Synes det er litt vemodig at minstebanet er blitt så stor, er vi liksom ferdig med den fasen av livet nå?!?
Tror nok det, men nå skal jeg sove. God natt.

lørdag 6. juli 2013

Miniferie

Vi bestemte oss plutselig for å dra til Rognan denne helgen. Jeg har fri torsdag og fredag så dette ble som en miniferie. Vi skulle ned for å gjøre en innsats i hytta. Nå har vi fått begynt riving og maling, to vegger er borte, og stua har fått litt maling på veggene. Nå må vi bygge opp nye vegger, legge nytt tak og uendelig mye mer:-) Men det er bare morro.
Her er jentene satt i sving:-)
Det blir så fint, jeg gleder meg så til det er innflyttningsklart:-)
God helg

onsdag 3. juli 2013

Sofia baker:-)

I dag skulle Felicia, Natalie og jeg til byen for å handle bursdagsgave til en søt liten frøken. Også skulle mor pleie håret sitt:-) Sofia og pappaen skulle være hjemme og bake brød. Sofia var strålende fornøyd med aktiviteten, og gikk ivrig i gang før vi dro. Måtte ta bilde av henne før jeg dro;-)

Ivrig baker i tjeneste:-)