Huse i Fårrskogen

søndag 12. juli 2015

Slotta og flaggermus

Fredagsnatten våknet jeg av en rar skrapelyd, tenkte det var noe ute så jeg prøvde å sove igjen. Men lyden tok aldri slutt, så da måtte den undersøkes. Jeg lyttet, lette og undersøkte alle kriker og kroker, fant til slutt ut at lyden kommer fra ovnen.

 Da jeg undersøkte ovnen oppdaget jeg denne skapningen hengende innenfor glasset. Hjelpes for en skapning, og jeg hærtes ikke å ta den ut. Gubben er heldigvis ikke så lettskremt, så han fikset det neste dag☺

Gubben har ordnet opp gamle jorder etter bestefaren sin, og sådd gress som skulle bli høy.

 Det har vi i går og i dag hjulpet han med å få inn. Vi har lempet høyballer av og på henger, og inn i låven, masse fint, tørt høy.
Vi var velsignet med supert vær, og fikk hjelp av en til, så da gikk det radig unna.


Nå som høyet er inne setter vi kursen mot hytta på Rognan. Der venter nok litt arbeid der også, men det er jo bare kos☺
Mia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar