Huse i Fårrskogen

fredag 11. august 2017

Kypros

Da var vi kommet hjem fra årets sommerferie, den tilbrakte vi på Kypros. Fantastisk plass for ferie, Kypros byr på så mye. Vi var stasjonert i Larnaca.

Vi spiste god mat ute på diverse restauranter, noen store ved stranden, men også små resturanter i sidegatene.

Siden bystranden i Larnaca ikke passet oss helt, tok vi buss til Ayia Napa. Nissi beach i Ayia Napa er nydelig, med krystallklart vann, passe varmt og nydelig. Der snorklet vi rundt og hadde det supert.

Her spiser jentene is ved bassenget, og sola er på vei ned.

Waterworld utenfor Ayia Napa måtte besøkes, det ble en aktiv dag. Alle skliene måtte prøves, ikke av meg, men av barn og mann, jeg sto med hjertet i halsen og så på. Jeg prøvde flere sklier, men det var de som så snillest ut.
På tur hjem fra Waterworld fikk vi ikke bli med bussen, den var full, så da ble det limmotaxi hjem.

Det var internasjonal strandvolleyball turnering på stranden i Larnaka, så vi måtte selvsagt ta turen dit for å se på. Det var mye liv på tribunen, og spennende kamper.

Her er Sofia på snorkletur på Ayia Napa.

Dette er et oversiktsbilde fra stranden Nissi beach, bildet er tatt på øya rett utenfor.
Det var en flott ferie, og Kypros kan absolutt anbefales. Det var ingen mas fra innkastere i Larnaka, mye å gjøre for alle og godt og varmt.
Må nok bli en tur tilbake hit.